miercuri, 7 octombrie 2015

1.Povestea cafelei de peste mari si tari!


logo_marketonline_mic      O, mărite sultan Șahriar, cu voia lui Allah vă voi povesti despre un fruct care, în mărinimia lui Allah, ne provoacă o mie şi una de arome atunci când vom degusta băutura produsă prin fierberea sa, precum şi despre starea de linişte şi ascuţire a simţurilor trupurilor noastre provocată de această fiertură. Mă trezii fascinat că o aud pe Șeherezada spunând toate acestea soţului său, pentru a duce la împlinirea destinului său ce însemna salvarea vieţii sale şi nu înţelegeam cum eu asistam la depănarea acestei narări într-un spaţiu euforic de parcă îi luasem locul surorii sale mai mici, Doniazada, cea care o îndemna să-i spună poveşti nemaiauzite.             

Arzum_Okka_superblog                  O, în numele lui Allah , căci într-adevăr nu-mi puteam explica ceea ce auzeam şi mă ciupeam până când sângele îmi înroşea pielea de pe mâîni şi picioare, căci Șeherezada povestea despre un negustor ciudat, cu totul neobişnuit atât la vorbă cât şi la port faţă de toţi supuşii sultanului, negustor ce zicea că are un Magazin online cafetiere care era plin cu nemaivăzute lucruri, prin calitatea deosebită şi diversitatea rar întâlnită şi mai ales prin promoţii cafetiere. Aşa cum povestea negustorul, mărite sultan, există peste mări şi ţări un loc foarte îndepărtat unde creşte un copăcel ce se umple cu mii de flori, din care apare un fruct verde, destul de delicat, mare cam cât o unghie potrivită. După uscare fructele se pot ambala şi păstra vreme îndelungată, putând să fie cărate până în împăraţia măritului sultan, fără a suferi nici cea mai mică stricăciune. Odată ajunse la destinaţie aceste micuţe fructe se prăjesc, o ,mărite sultan, până devin negre ca harapii care trăiesc prin împărăţia ta, apoi se pisează până se transformă în praf, iar acest praf se fierbe la foc mic,într-un ibric aşezat în nisip, pînă când la suprafaţa ibricului apare caimacul.

okka-cafetiera_premiu_superblog 
               În timpul fierberii, stăpâne atotputernic, încăperea se umple de o mie şi una de arome, care îţi gâdilă nările şi-ţi provoacă o senzaţie de reverie şi o poftă nestăpânită de a o gusta şi a te delecta cu această băutură, care odată băută parcă îţi toarnă putere în vene şi simţi cum întinereşti. Ciudat, odată cu spusele Șeherezadei simt că nările mele se delectează cu aromele cafelei turceşti pe care mi-o face „Șeherezada” mea şi simt o atingere fină, iar soţia mea mă cheamă să gustăm cafeaua pregătită în noua cafetiera Arzum profesionala ce i-am oferit-o cadou de ziua ei.

Am redescoperit această poveste în timpul primei probe de la SuperBlog2015!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu